مقالات

کامپوزیت ونیر چیست؟ عوارض کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر چیست

کامپوزیت ونیر چیست؟ عوارض کامپوزیت ونیر

ونیر های دندان لایه هایی از روکش هستند که از مواد مشابه و به رنگ دندان ساخته می شوند و با کاربرد زیباسازی دندان ها برای اصلاح دندان، ترمیم های موضعی و یا رفع عیب های دندان استفاده می شود.

کامپویت ونیر روشی برای اصلاح طرح لبخند است که مانند خمیری نازک به روی سطوح جلویی دندان ها گذاشته می شود. کامپوزیت ونیر را معمولا با نام های ونیر کامپوزیت ، لمینت کامپوزیتی و کامپوزیت دندان می شناسند.

آیا انجام کامپوزیت ونیر دردناک است؟

خیر، انجام کامپوزیت ونیر درد ندارد، دندانپزشک توسط مواد کامپوزیتی را به صورت روکش هایی شکل داده شده بر روی دندان های شما می کشد.

آیا در ونیر کامپوزیت دندان تراش داده می شود؟

به صورت کلی کامپوزیت دندان یا بدون تراش انجام می شود و یا اگر دندان تراش داده شود تراش بسیار کم است و هیچ عنوان به مینای دندان ها آسیب نمی زند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

کامپوزیت ونیر چیست

کامپوزیت ونیر چیست

آیا برای کامپوزیت دندان را می تراشند؟

همانطور که بالاتر اشارع کردیم در روش کامپوزیت ونیر دندان ها یا تراش داده نمی شوند و یا خیلی کم تراش داده می شوند. تراش زمانی انجام می شود که دندان دارای آسیب دیدگی زیاد باشد. هرگاه روکش کامپوزیتی به خوبی نتواند عیوب دندان ها را بپوشاند باید کمی از سطح دندان توسط دندانپزشک تراش داده شود.

در صورت وجود موارد زیر دندانپزشک تشخیص می دهد که تراش دندان نیاز است یا خیر:

  • وجود لکه های زیاد روی سطح دندان و وجود زرد شدگی در دندان ها
  • نامرتب بودن و بهم ریختگی شدید دندان ها
  • شکل دهی به دندان های بلند یا بزرگ
  • وجود بیرون زدگی حاد در دندان ها

وجود لکه های زیاد روی سطح دندان و وجود زرد شدگی در دندان ها

برخی از عادت های غذایی بد موجب عوض شدن رنگ دندان ها می شوند. در این صورت دندانپپزشک مجبور است مینا دندان را برای نصب روکش بتراشد.

خرید تجهیزات دندانپزشکی

نامرتب بودن و بهم ریختگی شدید دندان ها

وجود نامرتبی ها و به هم ریختگی های زیاد در دندان ها دندانپزشک را وادار می کند تا برای نصب روکش کامپوزیتی دندان ها را بتراشد، البته سطح کوچکی از مینای دندان را می تراشد. اینکه چه مقدار از مینای دندان تراشیده شود بستگی به شرایط دندان های بیمار و نظر دندانپزشک دارد.

کامپوزیت ونیر چیست

کامپوزیت ونیر چیست

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *