مقالات

نکاتی برای بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

نکاتی برای بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

نکاتی برای بهبود درد دست ها در دندانپزشکان وجود دارد که در این مقاله شرح داده ایم. مهم ترین ابزار دندانپزشکان دست های آنهاست، پرا که تمام کارهایشان را با دست هایشان انجام می دهند و باید مراقب سلامت دست هایشان باشند.

اگر دست های یک دندانپزشک با مشکل رو به رو شود ادامه کارش در این حرفه ناممکن خواهد بود. درد دست ها در این حرفه بسیار دیده می شود، وجود درد در دست ها ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد از جمله تاندونیت، آرتریت، کیست ها، سندروم تونل کارپال و … .

ارزیابی و تشخیص عامل درد دست اولین و مهمترین قدم می باشد که پزشک باید به آن فکر کنذ. ما در این مطلب راهکارهایی را به دندانپزشکان عزیز ارائه می کنیم  تا از درد احتمالی دست ها پیشگیری نمایند و اگر دچار این درد هستند آن را کاهش دهند.

اگر قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی دارید کلیک کنید.

تاثیر دستکش ها در درد دست دندانپزشک ها

برخی از مشکلات عضلانی و وجود درد در دست دندانپزشکان مربوط به دستکش های دندانپزشکان است. پوشیدن دستکش های نامناسب علائمی مانند درد مچ و انگشت ها، سوزن سوزن شدن دست ها یا … را به دنبال دارد. دستکس های تنگ در هنگام استفاده به دست های پزشک فشار می آورد و حرکات دست دندانپزشک را محدود می کند که موجب فاشر های عضلانی می شود.

اندازه دستکش ها نیز اهمیت دارد ، بنابراین از پوشیدن دستکش های خیلی گشاد بپرهیزید زیرا در هنگام کار کردن با ابزار ها برای دندانپزشک مشکل ایجاد می کند.

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

تاثیر کار با اینسترومنت ها در درد دست ها در دندانپزشکان

نحوه در دست گرفتن ابزارها در دندانپزشکی اهمیت دارد. اگر به این درد ها بی توجهی شود ممکن است به درد های دائمی تبدیل شوند. دندانپزشکان محترم در هنگام برداشتن اینسترومنت ها باید سعی کنند که حرکات دست ها و انگشتانشان درست باشد تا در بلند مدت موجب درد دائمی دست ها نشود.

روش درست برداشتن اینسترومنت ها به این صورت است که به های انگشت اشاره و انگشت شست باید در یک سطح قرار داشته باشند و شکلی شبیه C را تشکیل دهند.

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

انگشت وسطی را باید به آرامی روی قسمت شنک اینسترومنت قرار دهید، از انگشت حلقه باید به عنوان نقطه اتکا برای انگشت میانی استفاده کنید و انگشت کوچک باید خنثی باشد، نه خم شود و نه منعطف. مچ دست نیز بهتر است خنثی عمل کند. دست، مچ و ساعد باید به صورت هماهنگ و در راستای هم مانند چرخاندن دستگیره در حرکت نمایند و پس از انجام حرکت هایی که به فشار بیشتری نیاز دارد، حتماً به دست های خود استراحت داده و سپس کار را ادامه دهید.

 

 

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

بهبود درد دست ها در دندانپزشکان

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *